知識・心の接客・カウンセリング
知識・心の接客・カウンセリング
Beauty Advisorシンボル

すべての女性に、さらなる美しさを。
キレイになる感動を。

Delivering greater beauty, and the joy of becoming beautiful to all women.

Delivering greater beauty, and the joy of becoming beautiful to all women.

店頭でお客さまと接する美容スタッフは、「お客さまの期待に応え、期待を超える」ことを目指して日々活動しています。
お客さまひとりひとり、求める美しさや抱える悩みが異なるから、美容スタッフは1対1でお客さまが求めていることに応え、さらにその上の「満足」につながるよう、「スキンケア」と「メイクアップ」のレッスンを通して具体的なキレイを提案しています。
コーセーでは、その接客の心配りと、メイクアップの技術を1976年から全国規模でのコンテストとして競っていますが、現在は世界レベルでのコンテストを実施し、スキルアップを図っています。今年度も国内、海外で活躍する美容スタッフが一堂に会し、スキンケアやメイクアップの接客応対をグローバルに競う“第8回グローバルEMBコンテスト”を開催しました。このコンテストを勝ち抜いて頂点に立った美容スタッフは、まさに世界のTOP OF BEAUTY ADVISOR。最終選考まで残った上位入賞者を紹介します。

※EMB=Expectation Meet Beyond : お客さまの期待に応え、期待を超える

KOSÉ beauty advisors that come into contact with the clientele in stores are committed to meeting and going beyond customer expectations.
Every customer is searching for a different look and has their own unique concerns therefore beauty advisors must relate to them one-on-one and use the skincare and makeup lessons they have been trained in to provide a unique look that provides a level of satisfaction that goes beyond the customer’s expectations.
While KOSÉ beauty advisors from all over Japan have been competing in the fields of customer service and makeup techniques since 1976, this contest has since gone global as KOSÉ beauty advisors from all over the world fight to improve their skills. This year also, beauty advisors from across Japan and from all overseas came together to compete in makeup technique and customer service in the 8 th Global EMB Contest. The beauty advisor that came out on top in this contest is truly the world’s top beauty advisor . See below for the contestants that made it through to the final round of selection.

EMB = Expectation Meet Beyond

アドバイス・技術:スキンケア・技術:メイクアップ
アドバイス・技術:スキンケア・技術:メイクアップ

2019年4月開催第8回 グローバルEMBコンテスト
The 8th Global EMB Contest

第7回 グローバルEMBコンテスト (The 7th Global EMB Contest)

太田 美子(Yoshiko Oota)
太田 美子(Yoshiko Oota)

日本<Japan>太田 美子 Yoshiko Oota

所属:
長野支店
キャリア:
10年
入店先:
ストア
Place of Employment:
Nagano Branch
Career:
10 years
Sales Channel:
Store

常に笑顔で、お客さまに楽しいでいただく時間を提供する

受賞の言葉:
昨年まで3年間エリア入賞はしたものの、ファイナリストにはなれませんでした。自分の実力を痛感しながら、立ち居振る舞い、話し方なども見直しました。お客さまが今以上に輝いて頂けるように技術や知識を身につけるよう一日一日を大切に活動しました。「お客さまに楽しんで帰っていただきたい!」それを第一に考えています。「楽しい」と思う瞬間は一人ひとり異なります。お客さまの気持ちを感じとれるよう、お客さまへの目配りと心配りを意識しています。また、自分自身が常に笑顔でいることを心がけ、スタッフ全員で協力して、お客さまが立ち寄りやすいお店の雰囲気づくりをしています。
今後の抱負:
グランプリを頂いたことに誇りをもちながら、現状に満足するのではなく、今の自分を超えられるように、更に高い技術や知識を身につけ、日々努力をして参ります。これからも一人でも多くのお客さまの美しさを引き出すお手伝いをさせて頂きたいと思います。

Always wearing a smile, I offer customers a fun experience.

Winning speech
Although I’ve won the Area Prize the last three years, I never managed to become a finalist. Keenly aware of the extent of my own abilities, I worked on my mannerisms, the way I spoke, and more. I made the most of every day, always working to further educate myself and improve my techniques in order to help my customers shine even more brightly. My first priority is making sure the customer leaves having enjoyed herself. The moments people consider enjoyable are different for everyone. I keep my eyes and mind focused on the customer in order to pick up on what she’s feeling. I also do my best to remain smiling throughout, and with the cooperation of the staff, we create a welcoming atmosphere for our customers.
Future goals
I’m proud I won the Grand Prix, but instead of simply being satisfied with the present, I want to become an even better version of myself by working hard every day to learn more advanced techniques and arm myself with more specialist knowledge. I hope to continue working to help draw out beauty in as many customers as possible.
中田 みなみ(Minami Nakada)

日本<Japan>中田 みなみ Minami Nakada

所属:
埼玉支店
キャリア:
5年
入店先:
ドラッグストア
Place of Employment:
Saitama Branch
Career:
5 years
Sales Channel:
Drug Store

お客さまの最大限の美しさと笑顔を叶えたい

受賞の言葉:
昨年初めて出場し、とても多くの学びがあり自分の課題を見つけることができました。日々の活動でお客さまがキレイにたるための御提案をする事を心掛けています。コンテストでは日々の店頭活動があったからこそ、目の前の「お客さまのきれいと笑顔を叶えたい」その一心で臨みました。準グランプリを受賞できとても嬉しく思います。
今後の抱負:
お客さまの悩みに真摯に耳を傾け、それが解消できるように、レッスン活動を徹底しています。お客さまの目線になり、わかやすい表現で、お客さまの魅力的な点や、褒めるべき点を会話の中に取り入れ、お手入れをする事の楽しさとお客さま自身の手でキレイになる感動をお伝えしていきます。日々のお客さまとの出会いに感謝し、お客さまのなりたいキレイを叶え、まだ気づいていないキレイを一つでも多く引き出していきます。

I want to give my customers smiles and make them as beautiful as possible.

Winning speech
I learned so much when I first competed last year, and I was able to discover my own shortcomings. Through my work, I focus every day on giving customers advice to make them more beautiful. Working behind a counter every day for the contest inspired me to work hard to give the customers before me the gift of beauty and put a smile on their faces. I’m absolutely thrilled to have won the Semi Grand Prix.
Future goals
I’m going to sincerely listen to customer concerns and focus my energy on offering lessons, empowering customers to help themselves. I want to see things from the customers’ point of view and, using approachable language, draw attention to their positive attributes and attractive features while showing them how fun it is to take care of yourself and make yourself beautiful with your own hands. I’m thankful for the encounters I have with customers every day. I want to give them the beauty they seek while also drawing out as much beauty as possible they didn’t even know existed.
魏 玉潔(Wei Yu Chien)

台湾<Taiwan>魏 玉潔 Wei Yu Chien
(ウェイ ユー ジェン)

所属:
台湾
キャリア:
18年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
TAIWAN KOSÉ CO., LTD.
Career:
18 years
Sales Channel:
Department Store
就業地點:
台灣高絲股份有限公司
美容師經歷:
18年
服務地點:
百貨公司

笑顔と真摯な心でおもてなしをし、お客さまを輝かせたい

受賞の言葉:
昨年に続き、準グランプリを受賞できたことに感謝します。世界中のファイナリストの美容スタッフ達と出会うことができ刺激となりました。皆が力を尽くして、お客さまをキレイにする熱い気持ちで接客をしている姿を肌で感じることができ、とても感動しました。また、自分のテクニックが昨年より更に進歩できたかどうかを見直すことができました。
今後の抱負:
今後もEMB接客という、最高の「おもてなし」のスピリットを活かし、お客さまを笑顔にする事を心掛けていきたいと思います。真摯な心と笑顔で、一人ひとりのお客さまを大事にし、お客さまがリラックスした気持ちになっていただくことで、本当の悩みを引き出し、最適なアドバイスと提案をすることで、お客さまを輝かせていきたいです。

With a smile on my face and sincerity in my heart, I want to make customers shine.

Winning speech
I’m grateful to win the Semi Grand Prix for a second year in a row. It was an amazing experience to meet the beauty advisor finalists from all over the world. It was an opportunity to witness firsthand how hardworking and passionate everyone is when it comes to making their customers beautiful. It was also a chance to see whether or not my own techniques had improved over the last year.
Future goals
I’m going to continue to make the most of the amazing spirit of hospitality that is EMB customer service and focus on bringing smiles to customers’ faces. I want to treat every customer with care, greeting them with a sincere attitude and a smile, encouraging them to communicate their true concerns so I can offer them the best advice in order to make them shine.

用笑容和真誠的心接待來客,以期讓每位顧客都能散發美麗光彩

獲獎感言
非常感謝能延續去年的成績,再次獲得準優秀獎。能夠在決賽中與來自世界各地的美容顧問們相遇,讓我受益良多。現場看到各位在接客時,竭盡全力並熱切地想讓顧客變美麗的身影,令我深受感動。此外,也讓我有機會重新檢視自己的技術與去年相比是否有更加進步。
未來抱負
今後我也會活用「EMB」這一最高的服務精神來接待顧客,致力於讓顧客展現笑容。以真誠的心和笑容,珍視每一位顧客,在放鬆自在的狀態下,引導出顧客真正的煩惱並提出最適合的建議,以期讓每位顧客都能散發美麗光彩。

特別賞(Special Prize)

特別賞(Special Prize)

Yip Chin Yiu(イッ チン イウー)

香港<Hong Kong>Yip Chin Yiuイップ チン イウー

所属:
コーセー香港
キャリア:
10年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
KOSÉ (HONG KONG) CO., LTD.
Career:
10 years
Sales Channel:
Department store

※特別賞=特にメイクの表現力 に優れた美容スタッフに贈る賞

*The Special Prize is awarded to a beauty advisor who is excellent in expressive makeup.

雑誌特別賞(Editor's Prize)

雑誌特別賞(Editor's Prize)

西堤 涼子(Ryoko Nishitsutsumi)

日本<Japan>西堤 涼子Ryoko Nishitsutsumi

所属:
コーセー化粧品販売(株)西日本百貨店支店
キャリア:
9年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
Nishi Nihon Department Stores Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
Career:
9 years
Sales Channel:
Department Store

※美的賞=美容情報誌「美的」より贈られる賞

*The Biteki Prize is awarded by the beauty magazine, “Biteki.”

Highly-Placed Competitors
Among the Finalists
最終選考対象の上位入賞者

  • 及川 円 (Madoka Oikawa)
    日本<Japan>金田 正恵Masae Kaneda
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)静岡支店
    キャリア:
    1年
    Place of Employment:
    Shizuoka Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    1 years
  • 堤 珠美 (Tamami Tsutsumi)
    日本<Japan>北山 日和Hiyori Kitayama
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)近畿支店
    キャリア:
    3年
    Place of Employment:
    Kinki Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    3 years
  • 功刀 佳世子 (Kayoko Kunugi)
    日本<Japan>伊藤 幸恵Yukie Ito
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)中国支店
    キャリア:
    11年
    Place of Employment:
    Chugoku Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    11 years
  • 森 星花 (Seika Mori)
    日本<Japan>福島 圭邑Kasumi Fukushima
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)九州北支店
    キャリア:
    3年
    Place of Employment:
    Kyushu Kita Branch, KOSÉ SALES
    Career:
    3 years
  • 徳山 美輪 (Miwa Tokuyama)
    日本<Japan>徳山 美輪Miwa Tokuyama
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)熊本支店
    キャリア:
    19年
    Place of Employment:
    Kumamoto Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    19 years
  • 中村 円香 (Madoka Nakamura)
    日本<Japan>中村 円香Madoka Nakamura
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)東京百貨店支店
    キャリア:
    7年
    Place of Employment:
    Tokyo Department Stores Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    7 years
  • 石川 沙貴 (Saki Ishikawa)
    日本<Japan>石川 沙貴Saki Ishikawa
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)西日本百貨店支店(中部オフィス)
    キャリア:
    8年
    Place of Employment:
    Nishi Nihon Department Stores Branch, Chubu Office KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    8 years
  • 任 杰  (レン ジー)
    中国<China>任 杰レン ジー
    所属 :
    コーセー中国
    キャリア:
    6年
    Place of Employment:
    KOSÉ COSMETICS SALES(CHINA) CO., LTD.
    Career:
    6 years
  • Ku Boreum (グ ボルム)
    韓国<Korea>Ku Boreumグ ボルム
    所属 :
    コーセー韓国
    キャリア:
    15年
    Place of Employment:
    KOSÉ KOREA CO., LTD.
    Career:
    15 years
  • Ku Boreum (グ ボルム)
    シンガポール
    <Singapore>Fan Jet Yengファン ジェット イエン
    所属 :
    コーセーシンガポール
    キャリア:
    4年
    Place of Employment:
    KOSÉ SINGAPORE PTE. LTD.
    Career:
    4 years
  • Wimon Pimay (ウィモン ピマイ)
    タイ<Thailand>Wimon Pimayウィモン ピマイ
    所属 :
    コーセータイランド
    キャリア:
    13年
    Place of Employment:
    KOSÉ(THAILAND)CO., LTD.
    Career:
    13 years
  • Chai Kur Chia (チャイ ク チーアー)
    タイ<Thailand>Chai Kur Chiaチャイ ク チーアー
    所属 :
    コーセーマレーシア
    キャリア:
    3年
    Place of Employment:
    KOSÉ(MALAYSIA)SDN.BHD.
    Career:
    3 years

※情報は2019年6月末時点の内容です。

*Information valid as of the end of June 2019.

KOSEビューティスペシャリストバナー