知識・心の接客・カウンセリング
知識・心の接客・カウンセリング
Beauty Advisorシンボル

すべての女性に、
さらなる美しさを。
キレイになる感動を。

Delivering greater beauty, and the joy of becoming beautiful to all women.

Delivering greater beauty, and the joy of becoming beautiful to all women.

店頭でお客さまと接する美容スタッフは、「お客さまの期待に応え、期待を超える」ことを目指して日々活動しています。

お客さまひとりひとり、求める美しさや抱える悩みが異なるから、美容スタッフは1対1でお客さまが求めていることに応え、さらにその上の「満足」につながるよう、「スキンケア」と「メイクアップ」のレッスンを通して具体的なキレイを提案しています。

コーセーでは、その接客の心配りと、メイクアップの技術を1976年から全国規模でのコンテストとして競っていますが、現在は世界レベルでのコンテストを実施し、スキルアップを図っています。今年度も国内、海外で活躍する美容スタッフが一堂に会し、スキンケアやメイクアップの接客応対をグローバルに競う“第7回グローバルEMBコンテスト”を開催しました。このコンテストを勝ち抜いて頂点に立った美容スタッフは、まさに世界のTOP OF BEAUTY ADVISOR。最終選考まで残った上位入賞者を紹介します。

※EMB=Expectation Meet Beyond : お客さまの期待に応え、期待を超える

KOSÉ beauty advisors that come into contact with the clientele in stores are committed to meeting and going beyond customer expectations.

Every customer is searching for a different look and has their own unique concerns therefore beauty advisors must relate to them one-on-one and use the skincare and makeup lessons they have been trained in to provide a unique look that provides a level of satisfaction that goes beyond the customer’s expectations.

While KOSÉ beauty advisors from all over Japan have been competing in the fields of customer service and makeup techniques since 1976, this contest has since gone global as KOSÉ beauty advisors from all over the world fight to improve their skills. This year also, beauty advisors from across Japan and from all overseas came together to compete in makeup technique and customer service in the 7 th Global EMB Contest. The beauty advisor that came out on top in this contest is truly the world’s top beauty advisor . See below for the contestants that made it through to the final round of selection.

EMB = Expectation Meet Beyond

アドバイス・技術:スキンケア・技術:メイクアップ
アドバイス・技術:スキンケア・技術:メイクアップ

2018年4月開催第7回 グローバルEMBコンテスト
The 7th Global EMB Contest

第7回 グローバルEMBコンテスト (The 7th Global EMB Contest)

吉田 香(Kaori Yoshida)
吉田 香(Kaori Yoshida)

日本<Japan>吉田 香 Kaori Yoshida

所属:
仙台支店
キャリア:
12年
入店先:
化粧品専門店
Place of Employment:
Sendai Branch
Career:
12 years
Sales Channel:
Cosmetics Specialty Shop

時代の変化に合わせて成長し、たくさんのお客さまを笑顔にしたい

受賞の言葉:
このたびは大変名誉ある賞を頂き誠にありがとうございます。過去3回準グランプリになり、今回やっと、ずっと目標にしてきた念願のグランプリを受賞することができて本当に嬉しいです。この4年間、自分の弱さに向き合い、苦手なことから逃げることをやめ、自分自身に向き合うことができました。普段からお客様の心に寄り添う接客を心掛けていますが、今回は特に、お客様ご自身も気づいていない美しさを引き出せたことがグランプリの受賞につながったような気がします。また、支店の皆さんには、たくさん励ましの言葉や応援をしてもらい支えてくれる方がいたからこそ、この結果を残すことができたのだと思います。
今後の抱負:
美容スタッフは、お客さまが発しない本心を、しぐさや、視線、態度などから汲み取る力が問われます。そのため、時代の変化に合わせて、自分が成長しなければいけないと思います。今回のグランプリをゴールとせず、常に高い目標を持ち続け、私自身が周りの皆さんに良い影響をあたえられるような美容スタッフでいられるように、今後も引き続き、自分自身を鼓舞し続けていきます。そして今後の目標は、たくさんのお客さまを笑顔にし、更なる美しさを提案することです。お客さまに、感動的で楽しい時間を提供できるように、これからも“良い商品を、良いお店で、きちんと販売”していきます。

I want to change and grow with the times, and make many customers smile

Winning speech
Thank you all so much for selecting me for such a prestigious award. After winning Grand Prix runner-up three times in the past, I’m delighted to finally achieve the Grand Prix I was striving for all along. Over these four years, I was finally able to stop running away from the things I’m not naturally good at, face down my weaknesses, and come face-to-face with myself. I always try to serve customers by getting to know them genuinely and addressing their feelings. Still, this time in particular, I feel like I succeeded in drawing out beauty that even my customers weren’t aware of. That helped me to win the Grand Prix. Also, I feel like I was only able to win this award thanks to all of the encouragement and support from everyone at my branch.
Future goals
Beauty advisors need to be able to discern customers’ true feelings through movements, gaze, and behavior when customers don’t express them directly. That’s why I feel we must grow and change with the times. With that in mind, I will take this Grand Prix award as a starting point instead of as a goal. I will strive to continue being a positive influence on those around me in my role as a beauty advisor, while continuing to work on self-improvement. My goal from here on is to continue making lots of customers smile, and to continue helping them become even more beautiful. I aim to keep “selling good products well, at a good salon” as my way of making things fun and meaningful for customers.
岡本 雅慎(Masami Okamoto)

日本<Japan>岡本 雅慎 Masami Okamoto

所属:
関西支店
キャリア:
2年
入店先:
化粧品専門店
Place of Employment:
Kansai Branch
Career:
2 years
Sales Channel:
Cosmetics Specialty Shop

キレイになることのお手伝いを一緒に楽しみ、最高の笑顔になったお客さまをお見送りしたい

受賞の言葉:
昨年は初出場でファイナリストに選ばれました。1年間、またこの舞台に立てるよう日々頑張ってきました。今の私にできることを全力でチャレンジしようという気持ちでコンテストに臨み、今の私のありのままを出しきる事ができました。EMBコンテストはコーセーの接客と技術を競える最高の舞台です。貴重な経験をしたことが自分の成長に繋がりました。
今後の抱負:
出会ったお客さまの、おひとりおひとりの個性を大事にしながら、キレイになるお手伝いを一緒に楽しむことで、お客さまが最高の笑顔となり、お客さまの人生が輝くための手助けをしたいと思います。お肌のケアはもちろん、お客さまが抱えている不満、不安、疑問など心のケアをすることを心掛けています。最高の笑顔でお迎えし、最高の笑顔のお客さまをお見送りできるように日々の活動を大切にしていきます。

I would like to have fun making customers beautiful together,
and have them leave with a big smile

Winning speech
Last year was my first time competing, and I was selected as finalists. For this past year, I’ve been doing my best on a daily basis so that I could stand on this stage again. I came to the contest intending to give it everything I’ve got, and I feel like I was able to. The EMB Contest is the highest stage of competition for Kosé’s customer service and techniques. This valuable experience will help me grow as a person and as a beauty advisor.
Future goals
I hope to help each of the customers I meet to enjoy making themselves more beautiful, while keeping their individuality in mind. I also want to smile together with them, and help them shine in their lives as brightly as possible. Of course, I want to keep my customer’s skin care in mind, but I also work to help them overcome their dissatisfactions, insecurities, and doubts, as well. I will always welcome customers with my brightest smile, and will keep working every day to see my customers smile their brightest, too.
魏 玉潔(Wei Yu Chien)

台湾<Taiwan>魏 玉潔 Wei Yu Chien
(ウェイ ユウ チェン)

所属:
台湾
キャリア:
17年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
TAIWAN KOSÉ CO., LTD.
Career:
17 years
Sales Channel:
Department Store
就業地點:
台灣高絲股份有限公司
美容師經歷:
17年
服務地點:
百貨公司

真摯な態度と温かい笑顔で、お客さまの綺麗をお手伝いしたい

受賞の言葉:
コンテストを通じ、「お客さまの期待に応え、期待を超える」というEMB精神をより身近に感じることができました。お客さまの立場に立ち、もっとキレイになるために「自分は何ができるか?」を常に考えながらカウンターに立っています。「一期一会」の精神でお客さまの心に寄り添い、お客さまの気持ちに共感できたことが結果に繋がったのだと思います。
今後の抱負:
真摯な態度を常に心がけ、温かい笑顔でお客様に接することが、お客さまに満足していただくためには大事だと思います。今後は自分磨きを怠らず、トレーニングで習得した専門知識とテクニックを完璧に身につけるよう努力をします。そして身につけた技術や知識を、心のこもった接客で、お客さまにアドバイスをすることで、お客さまに綺麗になって頂くお手伝いをしていきます。

I would like to help customers become beautiful
with my sincere attitude and warm smile

Winning speech
Through this contest, I grew even more familiar with EMB’s mantra of “going above and beyond customer expectations.” I’m always behind the counter thinking about what I can do to help our customers become even more beautiful, from their perspectives. I feel like these results are thanks to my habits of considering meetings as once-in-a-lifetime occasions, and always trying to sympathize with customers.
Future goals
I think it’s important to always greet customers with a sincere attitude and a warm smile in order to achieve customer satisfaction. From here on, I plan to be diligent in my self-improvement, while working to perfect the techniques and specialist knowledge I’ve learned through training. Also, I plan to utilize those techniques and that knowledge for sincere advice that can make my customers even more beautiful.

希望以真誠的態度與溫暖的笑容,協助顧客變得更美麗

獲獎感言
透過這次比賽,我更深切地體會到「不僅要滿足,還要超越顧客的期待」的EMB精神。我站在櫃檯時總是以顧客的角度,去思考為了變得更加美麗「能夠做些什麼?」。我想是因為自己以「把握當下」的精神來貼近顧客的心,並能對顧客的心情感同身受,才能擁有如此的成果。
未來抱負
我認為要能讓顧客感到滿足,最重要的是隨時保持真誠的態度,以溫暖的笑容來接待他們。未來我會持續磨練自己,努力完美地掌握訓練時所學的專業知識與技巧。並且活用所習得的技術與知識,誠摯地接待每一位顧客並給予建議,幫助顧客變得更加美麗。

特別賞(Special Prize)

特別賞(Special Prize)

李 雪(Li Xue)

中国<China>李 雪Li Xue

所属:
コーセー中国
キャリア:
8年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
KOSÉ COSMETICS SALES (CHINA) CO., LTD.
Career:
8 years
Sales Channel:
Department store

※特別賞=特にメイクの表現力 に優れた美容スタッフに贈る賞

*The Special Prize is awarded to a beauty advisor who is excellent in expressive makeup.

雑誌特別賞(Editor's Prize)

雑誌特別賞(Editor's Prize)

後藤 純(Aya Goto)

日本<Japan>後藤 純Aya Goto

所属:
コーセー化粧品販売(株)八王子支店
キャリア:
2年
入店先:
百貨店
Place of Employment:
Hachioji Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
Career:
2 years
Sales Channel:
Department Store

※美的賞=美容情報誌「美的」より贈られる賞

*The Biteki Prize is awarded by the beauty magazine, “Biteki.”

Highly-Placed Competitors
Among the Finalists
最終選考対象の上位入賞者

  • 及川 円 (Madoka Oikawa)
    日本<Japan>及川 円Madoka Oikawa
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)北東北支店
    キャリア:
    15年
    Place of Employment:
    Kita-Tohoku Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    15 years
  • 堤 珠美 (Tamami Tsutsumi)
    日本<Japan>堤 珠美Tamami Tsutsumi
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)長野支店
    キャリア:
    9年
    Place of Employment:
    Nagano Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    9 years
  • 功刀 佳世子 (Kayoko Kunugi)
    日本<Japan>功刀 佳世子Kayoko Kunugi
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)首都圏西支店
    キャリア:
    23年
    Place of Employment:
    Tokyo Metropolitan West Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    23 years
  • 森 星花 (Seika Mori)
    日本<Japan>森 星花Seika Mori
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)四国(松山)支店
    キャリア:
    8年
    Place of Employment:
    Shikoku Branch, Matsuyama Office, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    8 years
  • 渡邊 裕子 (Yuko Watanabe)
    日本<Japan>渡邊 裕子Yuko Watanabe
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)首都圏第一支店
    キャリア:
    15年
    Place of Employment:
    1st Tokyo Metropolitan Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    15 years
  • 宮口 浩美 (Hiromi Miyaguchi)
    日本<Japan>宮口 浩美Hiromi Miyaguchi
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)首都圏第二支店
    キャリア:
    10年
    Place of Employment:
    2nd Tokyo Metropolitan Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    10 years
  • 中村 円香 (Madoka Nakamura)
    日本<Japan>中村 円香Madoka Nakamura
    所属 :
    コーセー化粧品販売(株)東京百貨店支店
    キャリア:
    7年
    Place of Employment:
    Tokyo Department Stores Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    Career:
    7 years
  • Lee Shuk Man (リー シャク マン)
    香港<Hongkong>Lee Shuk Manリー シャク マン
    所属 :
    コーセー香港
    キャリア:
    15年
    Place of Employment:
    KOSÉ (HONG KONG) CO., LTD.
    Career:
    15 years
  • Won Jisu (ウォン ジスウ)
    韓国<Korea>Won Jisuウォン ジスウ
    所属 :
    コーセー韓国
    キャリア:
    3年
    Place of Employment:
    KOSÉ KOREA CO., LTD.
    Career:
    3 years
  • Wong Wei Ye (ウォン ウェイ ウィー)
    シンガポール
    <Singapore>Wong Wei Yeウォン ウェイ ウィー
    所属 :
    コーセーシンガポール
    キャリア:
    5年
    Place of Employment:
    KOSÉ SINGAPORE PTE. LTD.
    Career:
    5 years
  • Muangsoon Phimphorn (ムアンソーン ピムポーン)
    タイ<Thailand>Muangsoon Phimphornムアンソーン ピムポーン
    所属 :
    コーセータイランド
    キャリア:
    9年
    Place of Employment:
    KOSÉ (THAILAND) CO., LTD.
    Career:
    9 years
  • Goay Lee Tin (ゴエー  リー  ティン)
    マレーシア<Malaysia>Goay Lee Tinゴエー リー ティン
    所属 :
    コーセーマレーシア
    キャリア:
    25年
    Place of Employment:
    KOSÉ (MALAYSIA) SDN. BHD.
    Career:
    25 years

※情報は2018年6月末時点の内容です。

*Information valid as of the end of June 2018.

KOSEビューティスペシャリストバナー