BEAUTY ADVISOR

すべての女性に、さらなる美しさを。
キレイになる感動を。

Delivering greater beauty,and the joy of becoming beautiful to all women.

店頭でお客さまと接する美容スタッフは、「お客さまの期待に応え、期待を超える」ことを目指して日々活動しています。
お客さまひとりひとり、求める美しさや抱える悩みが異なるから、美容スタッフは1対1でお客さまが求めていることに応え、さらにその上の「満足」につながるよう、「スキンケア」と「メイクアップ」のレッスンを通して具体的なキレイを提案しています。
コーセーでは、その接客の心配りと、メイクアップの技術を1976年から全国規模でのコンテストとして競っていますが、現在は世界レベルでのコンテストを実施し、スキルアップを図っています。今年度も国内、海外で活躍する美容スタッフが一堂に会し、スキンケアやメイクアップの接客応対をグローバルに競う“第6回グローバルEMBコンテスト”を開催しました。このコンテストを勝ち抜いて頂点に立った美容スタッフは、まさに世界のTOP OF BEAUTY ADVISOR。最終選考まで残った上位入賞者を紹介します。

※EMB=Expectation Meet Beyond : お客さまの期待に応え、期待を超える

KOSÉ beauty advisors that come into contact with the clientele in stores are committed to meeting and going beyond customer expectations.
Every customer is searching for a different look and has their own unique concerns therefore beauty advisors must relate to them one-on-one and use the skincare and makeup lessons they have been trained in to provide a unique look that provides a level of satisfaction that goes beyond the customer’s expectations.
While KOSÉ beauty advisors from all over Japan have been competing in the fields of customer service and makeup techniques since 1976, this contest has since gone global as KOSÉ beauty advisors from all over the world fight to improve their skills. This year also, beauty advisors from across Japan and from all overseas came together to compete in makeup technique and customer service in the 6 th Global EMB Contest. The beauty advisor that came out on top in this contest is truly the world’s top beauty advisor . See below for the contestants that made it through to the final round of selection.

EMB = Expectation Meet Beyond

第6回 グローバルEMBコンテスト
The 6th Global EMB Contest

宋 东萍

宋 东萍

中国<China>

宋 东萍Song Dong Ping  ソン ドン ピン

  • 所属:コーセー中国
  • キャリア:7年
  • 入店先:百貨店
  • Place of Employment:KOSÉ COSMETICS SALES(CHINA) CO., LTD.
  • Career:7 years
  • Sales Channel:Department Store
  • 就业地点:高絲化粧品銷售(中国)有限公司
  • 工作经验:7年
  • 工作地点:百货公司

お客さまのニーズを第一に考えたアドバイスを行っていきたい

受賞の言葉:まさかグランプリに選ばれるとは思っていなかったので感激しています。中国のお客さまと日本のお客さまではニーズが異なり、日本のお客さまに私の接客や技術力で満足していただくことができるのか?とても不安でした。しかし、コンテスト当日は、毎日自分が行ってきた活動が自信となり、落ち着いてできました。中国のお客さまは、比較的スキンケアには関心が高いのですが、メイクアップをしているお客さまは少ないため、店頭ではスキンケアからメイクアップまでのタッチアップを行い、トータルアドバイスをすることを日々目標とし実践しています。

今後の抱負:日本のメイクアップ技術は高いので、常に取り入れてるように情報収集をしています。スキンケアやメイクアップのサービスを通じて、お客さまに喜んでいただくことと、親切にお客さまに接することを心がけています。今回の栄誉は今後の活動の励みとなり、より一層前に進むための原動力になります。最後に、常に向上できるチャンスをくれた会社と指導してくれた先輩達に感謝します。

I will offer advice to customers,
considering their needs first.

Winning speech I didn’t expect to be a Grand Prix winner, so I’m very happy. Chinese customers’ needs are different from those of Japanese customers. I was nervous about whether I could satisfy a Japanese customer with my service and technique. However, my experiences with the daily activities as a beauty advisor gave my confidence and I was able to perform the tasks in a calm manner in the contest. Chinese customers have a relatively high level of interest in skincare, but many of them don’t wear makeup. So at the store, I target everything from skincare to makeup and offering comprehensive advice to the customers, and actually do it every day.

Future goals The level of Japanese makeup technique is high, so I always try to collect information to adopt into my technique. I am working hard to make customers happy and trying to be kind to them by providing good service. This honor will encourage me to work harder in the future and motivate me to make further progress. Lastly, I would like to express my gratitude to the company for giving me the opportunity for improvement, and to my superiors for teaching me many things.

我要继续为顾客提供以顾客需求为重的建议

获奖感言 我从没想过自己能荣获最高奖,所以此刻的我十分激动。中国客人和日本客人的需求不同,我曾经很担心自己接待顾客的水平和技能会令日本客人感到不满意,但是竞赛当天,我的日常积累给了我信心,使我能够沉着地面对竞赛。中国客人比较重视护肤,因为化妆的客人比较少,所以我每天在店里为顾客提供护肤以及彩妆的体验式服务,力求为顾客提供全面到位的建议。

未来的目标 日本的化妆水平很高,所以我一直在关注这方面的信息,以便能学习引用。我在工作中注意通过为顾客提供护肤以及彩妆服务令顾客感到满意并热情周到地接待顾客。最后,我非常感谢为我提供了能够不断进步的机会的公司以及指导帮助我的前辈们。这次获奖将激励我今后更努力地工作,推动我取得更大的进步。

吉田 香

日本<Japan>

吉田 香Kaori Yoshida

  • 所属:コーセー化粧品販売(株)仙台支店
  • キャリア:11年
  • 入店先:化粧品専門店
  • Place of Employment:Sendai Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
  • Career:11 years
  • Sales Channel:Specialty Cosmetics Store

お客さまの気持ちにより添い、お客さまを笑顔にすることを心がけていきたい

受賞の言葉:今回が3度目の準グランプリですが、正直悔しい気持ちでいっぱいです。私はメイクが苦手なので、お客さまが満足しているか不安でした。そのため、日ごろからメイク情報を収集し、店頭活動ではお客さまへのメイクのタッチアップ回数を増やして、その中でメイクの最新トレンド情報をお伝えすることを意識しています。今回、社内のメイク講座を受けて技術を磨き、コンテスト当日はお客さまが求めている以上のサービスを提供し、流行を取り入れたメイクを提案したことがお客さまの満足につながったのだと思います。

今後の抱負:出場者の皆さんのメイクアップ方法や接客方法を直に見た経験を活かし、後輩への指導を行って行きます。今の自分に満足せずに、来年はグランプリが取れるよう努力を継続していきたいです。

I will consider customers’ feelings and make them smile.

Winning speech II was awarded the second prize for the third time. To be honest, I am very disappointed. I’m not good at doing makeup, so I was anxious about whether the customers were satisfied. I always collect information on makeup and try to do makeup for as many customers as possible at the shop. During the makeup service, I try to give information about the latest trends to customers. To prepare for the contest, I participated in a makeup seminar to brush up on my technique. In the contest, I provided more service to the customer than she expected, and made a proposal of adopting the latest trends into her makeup.

Future goals I learned a lot in the contest through seeing the other contestants do makeup or provide services. I will make the most of these experiences, and teach what I’ve learned to the junior advisors. I will not be satisfied with what I am now. I will keep making efforts to win the Grand Prix next year.

森 千尋

日本<Japan>

森 千尋Chihiro Mori

  • 所属:コーセー化粧品販売(株)首都圏第二支店
  • キャリア:6年
  • 入店先:ドラッグストア
  • Place of Employment:Tokyo Metropolitan area 2nd branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
  • Career:6 years
  • Sales Channel:Drugstore

お客さまの心に伝わるアドバイスの表現力を高めていきたい

受賞の言葉:昨年は美的賞を受賞しました。今年は準グランプリをいただき、社外と社内で評価されたことが嬉しいです。コンテストではカウンセリングに時間をかけ、女性らしさを表現した立体感のあるメイクをしました。コンテスト中は、お客さまと接する上で、カウンセリングに重点をおき、お客さまの話をよく聴き、お客さまが求めていることを引き出すことを意識しました。商品の情報提供だけでなく、お客さまに必要な美容ソフト情報を提案したことを評価していただいたのだと思います。

今後の抱負:お客さまがまだ知らない自分の美しさを引き出し、その魅力を引き出す技術を提供し、お客さまがご自身で実践できるようなアドバイスをすることを心がけていきたい。またメイクアドバイスでは、ボキャブラリーを増やし表現力を豊かにしていきたいです。

I will improve my expression to offer advice that reaches customers’ hearts.

Winning speech Last year, I was awarded the Biteki Prize. This year I won the second prize. I’m very happy because I was highly evaluated inside and outside of the company. In the contest, I took time to do the counselling and did three-dimensional, feminine makeup. In addition, when I served the customer, I focused on counselling, listening to the customer and understanding what she wanted. I think I was highly evaluated because I provided information on the beauty software necessary for the customer in addition to information about the products.

Future goals In the future, I will try to find the beauty that the customer is not even aware of, provide the technique to express it, and offer advice so that the customer can do it by herself. I will increase my vocabulary to improve my expression about makeup advice.

Christine Goh

シンガポール<Singapore>

Christine Gohクリスティン ゴー

  • 所属:コーセーシンガポール
  • キャリア:8年
  • 入店先:百貨店
  • Place of Employment:KOSÉ SINGAPORE PTE. LTD.
  • Career:8 years
  • Sales Channel:Department store

※特別賞=特にメイクの表現力 に優れた美容スタッフに贈る賞

*The Special Prize is awarded to a beauty advisor who is excellent in expressive makeup.

森 千尋

日本<Japan>

徳山 美輪Miwa Tokuyama

  • 所属:コーセー化粧品販売(株)熊本支店
  • キャリア:8年
  • 入店先:化粧品専門店
  • Place of Employment:Kumamoto Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
  • Career:8 years
  • Sales Channel:Specialty Cosmetics Store

※美的賞=美容情報誌「美的」 編集長から贈られる賞

*The Biteki Prize is awarded by the editor of the beauty information magazine “Biteki”

HIGHLY-PLACED COMPETITORS AMONG THE FINALISTS
最終選考対象の上位入賞者

HIGHLY-PLACED COMPETITORS
AMONG THE FINALISTS

最終選考対象の上位入賞者

  • 船戸 万由美

    日本<Japan>

    船戸 万由美Mayumi Funato

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)北海道支店
    • キャリア:9年
    • Place of Employment:Hokkaido Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:9 years
  • 中田 みなみ

    日本<Japan>

    中田 みなみMinami Nakada

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)埼玉支店
    • キャリア:4年
    • Place of Employment:Saitama Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:4 years
  • 功刀 佳世子

    日本<Japan>

    功刀 佳世子Kayoko Kunugi

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)首都圏西支店
    • キャリア:22年
    • Place of Employment:Tokyo Metropolitan West Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:22 years
  • 岡本 雅慎

    日本<Japan>

    岡本 雅慎Masami Okamoto

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)関西支店
    • キャリア:1年
    • Place of Employment:Kansai Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:1 year
  • 徳永 綾子

    日本<Japan>

    徳永 綾子Ayako Tokunaga

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)九州西支店
    • キャリア:3年
    • Place of Employment:Kyushu West Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:3 years
  • 安藤 桃子

    日本<Japan>

    安藤 桃子Momoko Ando

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)沖縄支店
    • キャリア:14年
    • Place of Employment:Okinawa Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:14 years
  • 戸次 香織

    日本<Japan>

    戸次 香織Kaori Totsugi

    • 所属:コーセー化粧品販売(株)中部支店
    • キャリア:13年
    • Place of Employment:Chubu Branch, KOSÉ SALES CO., LTD.
    • Career:13 years
  • 蔡 倩慧

    台湾<Taiwan>

    蔡 倩慧Tsai Chien Hui サイチェンフイ

    • 所属:コーセー台湾
    • キャリア:13年
    • Place of Employment:TAIWAN KOSÉ CO., LTD.
    • Career:13 years
  • Chan Hoi Ki

    香港<Hongkong>

    Chan Hoi Kiチャン ホイ キ

    • 所属:香港
    • キャリア:10年
    • Place of Employment:KOSÉ (HONG KONG) CO., LTD.
    • Career:10 years
  • Choi Minyeong

    韓国<Korea>

    Choi Minyeongチェ ミンヨン

    • 所属:韓国
    • キャリア:1年
    • Place of Employment:KOSÉ KOREA CO., LTD.
    • Career:1 year
  • Wimol Pimay

    タイ<Thailand>

    Wimol Pimayウィモン ピマイ

    • 所属:コーセータイランド
    • キャリア:8年
    • Place of Employment:KOSÉ(THAILAND)CO., LTD.
    • Career:8 years
  • Yvonne Kwong

    マレーシア<Malaysia>

    Yvonne Kwongイヴォン クオン

    • 所属:コーセーマレーシア
    • キャリア:17年
    • Place of Employment:KOSÉ(MALAYSIA)SDN.BHD.
    • Career:17 years

※情報は2017年6月末時点の内容です。
*Information valid as of the end of June 2017.

ビューティスペシャリスト